Hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést. Jót tesz, ha kiengedjük haragunkat? | BENU Gyógyszertárak

Fülzúgás 9 oka, 5 tünete és 4 kezelési módja [teljes tudásanyag]
Hallásvizsgálat fülzúgás diagnózisára A vizsgálat részeként egy hangszigetelt szobába kell menni, fülhallgatót viselve, amelyben bizonyos hangokat játszanak le. Azt, hogy mit hallunk jelezni kell, majd az eredményeket összehasonlítják az abban a korban normális szinttel. Ez segíthet a problémák gyökerének és a zúgás okának megtalálásában. Hangok jellege fülzúgás diagnózisára A hangok jellegének meghatározása segíthet az orvosnak az okok megtalálásában. Izomfeszülések a fülben és a fül körül okozhatnak éles kattanásokat a fülben, amelyeket hallani lehet.

Valóban jót tesz, ha kiengedjük a haragunkat? Az ember ösztönösen törekszik arra, ami jó neki, így a negatív érzésektől természetes, hogy próbálunk megszabadulni.

Az egyik módja ennek, amit nagyon sokan hangoztatnak, hogy engedjük ki a haragunkat, de vajon valóban jót teszünk ezzel magunknak?

Dr. Kazai Anita cikkei

Először jó érzésnek tűnik, a harag által gerjesztett felesleges energiánk levezetése, a hangos szó, a tettlegesség, magunk, vagy akár mások ellen, de igen hamar jelentkezik a megbánás, ami csak újra negatív érzéseket kelt és újra stresszesnek érezzük magunkat. Felmerül a kérdés: Mégis létezhet olyan eset, amikor nem teszünk rosszat, ha hagyjuk a haragot elhatalmasodni, vagy mindig más megoldást kell keresnünk?

Miért haragszunk, azaz mik a harag fajtái? Wendy Grant amerikai pszichológus szerint a haragot kategóriákba sorolhatjuk és  indokait megismerve könnyebben szembeszállhatunk vele. Öt féle típust különböztetett meg: életösztönünk szolgálatában álló harag, indokolt harag, elfojtott harag, öncélú harag, állandósult harag.

Valóban jót tesz, ha kiengedjük a haragunkat?

Életösztönünk szolgálatában álló harag: melyet hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést fizikai épsége, vagy szeretteink, esetleg vagyonunk ellen elkövetett sérelmek, ösztönösen váltanak ki. Ha megtámad bennünket valaki és az ijedtség helyett képesek vagyunk kiállni és megvédeni magunkat. Az emiatt érzett harag, olyan adrenalin lökettel látja el szervezetünket, hogy képesek vagyunk visszaütni, megvédeni magunkat.

Kazai Anita cikkei Mortalitás nem-kardiológiai műtét után Hat kontinens 40 betegének adatait vizsgálva kanadai kutatók feltárták, mikor és milyen okból halnak meg az emberek nem-kardiológiai műtétet követően; a legtöbb haláleset kardiovaszkuláris okhoz köthető. Az eLife-ban megjelent tanulmány által feltárt molekuláris mechanizmus újfajta antiarritmiás szerek kifejlesztéséhez vezet, és azt is megmagyarázza, mi az oka számos onkológiai szer kardiotoxicitásának. A felfedezés segítheti a fágterápia fejlesztését és a humán vírusinfekciók elleni védekezést. A University of Cambridge egészségügyi ellátásfejlesztési intézetének tanulmánya az Annals of Family Medice-ben jelent meg.

Ezt a típusát a haragnak érdemes lehet kiengedni, mert valójában hasznos is lehet számunkra. Ez harag típus a jogok védelmét és a bajtársiasságot váltja ki belőlünk, így érdemes ezt az érzést is útjára engednünk bizonyos esetekben.

hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést

Öncélú harag: Az elnyomás, az elhanyagoltság váltja ki ezt a mardosó érzést melyet elfojtott haragnak nevezünk. A cél, hogy ezekben az esetekben meg tudjuk rgadni a gyeplőt és kézben tudjuk tartani a helyzetünket, így haragunkat is és nem hagyjuk, hogy kiszolgáltatottá váljunk.

Ezzel valójában ezt a haragtípust kezelni is tudjuk.

Fülzúgás 9 oka, 5 tünete és 4 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Az öncélú haragnak nincs semmilyen jó következménye, csak energiát emészt fel. Elfojtott harag: Neveltetésünk során megtanuljuk, hogy haragudni nem illendő dolog, hangosan kifejezésre juttatni véleményünket nem minden esetben lehetséges.

Megtanuljuk elnyomni a haragot, de a harag valódi okát vagy annak kezelését sok esetben nem ismerjük.

Hangoskönyvet is készíthetsz elektronikus könyveinkből. Stresszterhelést jelentenek a nem megfelelő étkezési szokások is. Bizonyos ételek fogyasztása vagy úgy fokozza a mindennapos stresszt, hogy közvetlenül stimulálja a szimpatikus stresszválaszt pl.

Később rájövünk, hogy folyamatosan tűrni nem lehet és egyszer bizony betelik az a bizonyos pohár. Elnyomni a negatív érzéseket rövid távon könnyebb út, de hosszú távon nem érdemes, mert dührohamokhoz vezet.

Ezekkel a dühkitörésekkel viszont nem kezeljük, hanem tovább gerjesztjük az elfojtott haragot. Állandósult harag: pedig az az állapot, amikor haragunk mindennapossá válik és úgy tűnik kívülről, mintha minden indulatokat váltana ki belőlünk.

hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést

Ez a haragnak az a típusa, mely olyan depresszióba taszít, hogy nem látjuk a harag valódi okát és a hibát mindenki másban keressük, önmagunk előtt. Hogyan kezeljük jól a haragunkat? Először is tanuljunk meg lehiggadni.

Miért beszélünk álmunkban?

Valójában, már kisgyermekkorban szerencsés megtanulni, hogy a harag nem csak nem illendő, de önmagunkra káros magatartás. Egy körültekintő szülőnek meg kell tanítania gyermekét, hogy kezelni tudja dühét és elengedni, nem magában tartani és érlelni, szítani azt.

Tartsunk önvizsgálatot: kérdezzük meg magunktól, miért dühödtem fel? Valóban megéri dühbe gurulnom?

hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést

Második lépésként próbáljunk nézőpontot váltani és külső szemlélőként tekinteni a helyzetre mely feldühített. Következőként gondoljuk át alaposan, hogy hogyan fogjuk kezelni a helyzetet, akár tollat is ragadhatunk és leírhatjuk, hogy milyen megoldási lehetőségek kínálkoznak problémánkra. Tanuljuk meg mérlegelni, hogy érdemes-e a dühítő helyzettel foglalkoznunk, vagy azzal, hogy túllépünk a problémán jobbat teszünk-e magunknak.

hogyan kezeljük az ízületeken zajos veszekedést

Végül próbáljunk meg pozitívan hozzáállni ahhoz a személyhez, vagy történéshez ami bosszúságot okozott. Gondoljunk arra, hogy esetleg nem szándékosan követtek el ellenünk valamit, hogy a másik agresszív viselkedése nem ellünk irányult.

Hasznosmegbeszélések