Szoptató anyák ízületi fájdalmai. Csendben szenvedő anyukák: ízületi fájdalmak kisgyermek mellett - EgészségKalauz

7 tipp a szülés utáni hátfájás enyhítésére - Gerinces:blog, a hátoldal

A mell változásai terhesség alatt

A szülés alatt is nagy megterhelésnek van kitéve a gerinc, de a megpróbáltatások sora ez után sem ér véget. Cikkünkben annak jártunk utána, hogy mi okozza a fájdalmat, és az miként kezelhető, enyhíthető.

A várandósság alatt a táguló méh megnyújtja, gyengíti a hasizmokat, megváltoztatja a testtartást, ezáltal jobban megterheli a gerincet. Az extra kilók még inkább igénybe veszik az izomzatot, az ízületeket. Ráadásul a hormonális változások következtében, nevezetesen egy relaxin nevű hormon termelődése miatt, az ízületek és a szalagok meglazulnak elsősorban a gerinc és a medenceöv érintkezésénél.

Ez szükségszerű, hiszen a táguló anyaméhnek hely kell. Kellemetlen hatása viszont az, hogy a kismamák kevésbé érzik magukat stabilnak, állás, séta, ülés vagy épp fekvés közben. Ezek a problémák nem egyik napról a másikra alakulnak ki, ezért szülést követően sem egyik napról a másikra múlnak el, szoptató anyák ízületi fájdalmai is sürgetné azt a fájdalmakat elszenvedő kismama.

A szoptatás alatti mozgás 10 legfontosabb szabálya

A vajúdás során további megterhelésnek van kitéve gerincünk. Akkor ugyanis olyan izmokat is használ a kismama, amelyet egyébként nem, és ennek hatását elsősorban izomláz szerű érzést szülés után egy ideig még tapasztalhatja magán.

kötőszöveti betegség reumatológusa a vállízületek ízületi kezelése

Szülés után a hátfájás leggyakoribb oka a szoptatáskor, a gyermek ringatásakor, emelésekor felvett helytelen testtartás. De az újszülött gondozásával járó stressz és kimerültség sem teszi lehetővé a pihenést, amely a gerincfájdalomból való felépülés egyik legfontosabb tényezője volna. Meddig tart a szülés utáni hátfájás? Gyakori jelenség a szülést követő hátfájás.

időskori boka ízületi fájdalom tornaterem és a csípőízület ízületi gyulladása

Ez általában néhány hónapon belül elmúlik, de a nők egy része hosszabb ideig is szenvedhet ettől a fájdalomtól. Azok a kismamák, akiknek gerincproblémái voltak a szülés előtt vagy a várandósság alatt, nagy valószínűséggel a szülés után is fognak hátfájástól szenvedni, különösen akkor, ha a fájdalom mindvégig erős volt, vagy már a várandósság korai szakaszában elkezdődött. A túlsúly sajnos csak tovább növeli a kockázatot. Kezdjen el fokozatosan edzeni!

Lehetséges, hogy hátfájása miatt nem szívesen kezd bele a tornába, de higgye el, ez az, amire testének ilyenkor leginkább szüksége van.

A hónap ajánlata

Az erősítő- és nyújtó gyakorlatok a leghasznosabbak. Ha valamelyik gyakorlat fájdalommal jár, szoptató anyák ízületi fájdalmai rosszul érzi magát közben, hagyja abba. Hallgasson a testére! Válasszon kíméletes mozgásformákat, mint például a gyaloglás!

Szoptatási fájdalom

A séta szülés után rövid idővel biztonságosan elkezdhető. Az első hetekben lassan sétáljon és csak rövid ideig. Később az úszás az egyik legjobb sport, ízületi gombakezelés választhat, ráadásul közben az ízületeket is tehermentesíti. Végezzen gyengéd stretching- és jóga gyakorlatokat.

ne adja át az ízületi fájdalmakat övsömör izületi fájdalom

Kerülje túlnyújtást vagy a túlságosan megerőltető gyakorlatokat. A csodálatos medencebillentés… Amikortól a nőgyógyásza engedi, fokozatosan kezdje el erősíteni a hát- és a hasizmait. A medencebillentés például egy nagyon hasznos gyakorlat, és jó, ha a napi rutin része lesz: Feküdjön a hátára.

A térdét hajlítsa be, a talpa maradjon a földön. Lélegezzen mélyen, érezze, hogy minden egyes lélegzettel kitágul a hasa.

  1. Milyen gyógyszert kaphat akut derékfájdalom esetén a szoptató kismama?
  2. A szoptatás alatt szedhető fájdalom- és lázcsillapítók - Bébik, kicsik és nagyok
  3. Térdízület osteochondrosis gyógyszerei
  4. Térd artritisz 1 fokos tünetek

Kilégzéskor döntse a farkcsontját a köldöke irányába, úgy, hogy közben a csípője a földön marad. Ez egy nagyon finom és apró mozgás. Amikor már nem tudja tovább dönteni a csípőjét, szorítsa össze farizmait, majd engedje el őket.

EXTRA AJÁNLÓ

Ismételje alkalommal. Ha császármetszéssel szült, várjon legalább hetet, amíg elkezdi ezt a gyakorlatot.

  • Terhességi fájdalmak és egészségi problémák
  • Melyik fájdalomcsillapítót adhatjuk a szenvedő anyukának, hogy a szoptatott csecsemő számára is teljesen biztonságos legyen?
  • Az ízületek helyreállnak-e sérülés után
  • Fájdalmas kézízületek

Ügyeljen a megfelelő mozdulatokra, testtartásra! Állás, séta és ülés közben is tudatosan ügyeljen a helyes testtartásra. Kezdetben szoptatáskor minden kismama előregörnyed.

Viber A fájdalom- és lázcsillapító, illetve gyulladáscsökkentő hatású gyógyszerek a leggyakrabban alkalmazott patikaszerek közé tartoznak. Nincs ez másként szoptatás alatt sem, azonban a szoptatás miatt külön figyelmet kell fordítani az alkalmazható hatóanyagokra.

Ez természetes, de idővel a gerince érdekében próbálja meg ekkor is megőrizni a helyes testtartást. Megkönnyítheti a dolgát, ha például egy zsámolyt tesz a talpa alá, karfás szoptatószéket használ, derekát párnákkal támasztja meg.

Hozd formába magad szülés után! Átmozgató 20 perces fitness videó picibabás anyukáknak

Ha még így is fájdalmat érez, próbálja meg oldalfekvésben szoptatni a babát. Az emelés művészete Kismamaként naponta több tucatszor kell majd lehajolnia és  megemelnie valamit.

Csendben szenvedő anyukák: ízületi fájdalmak kisgyermek mellett

Ilyenkor mindig hajlítsa be a térdét, vagy guggoljon le, a lényeg, hogy a dereka egyenes maradjon. Nehéz dolgokat pedig egyáltalán ne emelgessen a korai időszakban. A fájdalom enyhítésében nagy segítség lehet egy meleg fürdő, vagy pakolás, amely segíthet ellazítani az izmokat az érintett területen. Ha a meleg nem segít, próbálja ki a hidegzselét, van, akinek pont a hideg enyhíti a fájdalmát. A masszázs ugyancsak hasznos módszer az izmok ellazításában. Ideiglenesen megnyugtatja a feszült vállat, deréktáji izmokat.

Szabaduljon meg mielőbb a túlsúlytól! Amennyiben maradtak plusz kilói, különösen figyeljen a napi tornára és sétára, és emellett óvatosan kezdjen el diétázni is. A fehérjedús táplálkozásnak köszönhetően az izomzata is hamarabb megerősödik majd.

Hasznosmegbeszélések